Sunčica Među Slovima recenzija (31990 pregleda)

Sunčica Među Slovima je novi uradak od strane Hrvatskog 32-Bita. Riječ je o software-u namijenjenom najmlađima, djeci, točnije programu za pomoć pri učenju slova i riječi. Testirana je inačica u drugom izdanju, a namijenjena je djeci od četiri do osam godina. Instalacija programa je na hrvatskom jeziku i ne zahtijeva nikakvo tehnološko znanje rada na računalu, uostalom cijeli proces instalacije je detaljno objašnjen u knjižici koja dolazi sa cd-om. Nakon instalacije igra zauzima malo manje od 50 MB prostora na tvrdom disku.

• Windows 95/98/ME/XP/2000
  • Intel Pentium procesor ili AMD
  • 32 MB RAM
  • 1 MB Video kartica
  • 45 MB slobodnog mjesta na hard disku
  • CD-ROM
  • DirectX 6.0
  • AMD Athlon 2200
  • NVIDIA GeForce FX 5900XT 128 MB
  • 200 GB HDD WD 7200 RPM 8 MB Cache SATA
  • Windows XP SP2 sa DirectX 9.0c

Prilikom pokretanja igre pojavljuje se uvodna animacija zanimljiva i zabavna sadržaja. Nakon toga dolazimo na glavni izbornik unutar kojeg se bira željena igra. Sam glavni izbornik je animiran i interaktivan, pa tako na primjer ako kliknete na inače statičan avion on se počne vrtiti uz prikladan zvuk. Bitno je reći da se kroz cijelu igru navigacija vrši preko miša, da ne bi došlo do neželjenih radnji djeteta putem tipkovnice. Jedino se do izbornika opcija dolazi pritiskom na Ctrl F12, isto tako da djete ne bi slučajno moglo to odabrati.

Igra sadrži pet različitih manjih igrica: Slovarica, Spremalica, Slagalica, Bojanka i Memo. Svaka od njih je na svoj način posebna, kao na primjer Bojanka koja služi za djetetovo slikovno izražavanje i nema elemenata učenja. Isto tako svaka igra ima par različitih načina igre, tako da i nakon dužeg igranja ne prestaje biti monotona. Preporučeno je svakodnevno igranje djece u rasponu od petnaest minuta do pola sata i prolazak kroz barem dvije igre na dan.

Slovarica je središnja aplikacija namijenjena prije svega učenju slova. Na dnu ekrana je smještena cijela hrvatska abeceda iznad koje je prikazana bilježnica u kojoj se pojavljuju slova i slike predmeta koji počinju tim slovom. U osnovnom načinu rada, predstavlja se abeceda tako da se slovo pokaže i izgovori, i nakon toga pokazuje slika predmeta. Nakon završenog slova prebacuje se na sljedeće. Ako kliknete na neko od slova tada se to slovo počne prikazivati.

Memo je igra povezivanja početnih slova slika i slika. Na svakoj strani se nalazi po šest simbola i nakon uspješnog spajanja simboli nestaju i otkrivaju sliku u pozadini. Osim tog načina igre moguće je spajati i velika i mala slova. Slike koje će se prikazivati prilikom otkrivanja moguće je i samostalno postaviti od nekih vlastitih slika što dodaje novu dimenziju igri.

Spremalica je igra u kojoj se zadane slike pospremaju u kutije koje su označene početnim slovima predmeta na slici. Uspješno spremanje će se vršiti samo ako se pogodi prava kutija, u protivnom se slika vraća na prvotni položaj. Slike se vuku pomoću pritisnute lijeve tipke miša, a da se tipka pritom ne ispušta. Nakon što se sve slike pospreme igra završava i automatski se vraća u glavni izbornik.

Slagalica je igra u kojoj je potrebno od ponuđenih slova koja su pomiješanog redosljeda posložiti pravilno riječ predmeta koji je na slici. Nakon slaganja se može kliknuti na lik Sunčice i ona tada izgovara složenu riječ i javlja da li je riječ dobro složena.

Bojanka je najjednostavnija igra u kojoj je naglasak već spomenut na kreativnost djeteta. Nudi se više od 30 različitih crteža a mogu se uključiti i vlastiti. Boje su ponuđene na dnu ekrana, a način ispune se odabire na desnoj strani. Nakon završetka obojani crtež se može i spremiti.

Na kraju je važno reći da se radi o vrlo jednostavnoj i zabavnoj igri, koja je namijenjena najmlađima. Može se slobodno reći da su u 32-Bita napravili vrlo dobar posao. Ipak, ciljana publika nije u velikom broju, pa niti sam uspjeh ne može biti velik. No, igra je definitivno ispunila sve svoje zadaće i ukoliko imate potrebu za takvim programom, biti će vam sigurno vrlo korisna i zabavna.